Aktualności
Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej. Rusza nabór wniosków do edycji 2024
- Justyna Gawior
- Odsłony: 412
Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej. Rusza nabór wniosków do edycji 2024
Rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2024. Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Adresatami Programu są:
- dzieci do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Na realizację Programu Minister Rodziny i Polityki Społecznej przeznaczył kwotę 505 000 000,00 zł.
Poniżej terminy naboru wniosków w ramach Programu:
- Gmina/powiat składa wniosek (załącznik nr 1 do Programu) wraz z załącznikami do wniosku (załączniki nr 1a i 1b do Programu) do właściwego wojewody za pośrednictwem Generatora Funduszu Solidarnościowego dostępnego na stronie internetowej bfs.mrips.gov.pl, w terminie do dnia 15 września 2023 r.
Generator jest aplikacją webową, dostępną wyłącznie dla zarejestrowanych w systemie użytkowników. Pytania i wątpliwości dotyczące obsługi generatora kierować należy za pośrednictwem formularza dostępnego w zakładce „pomoc” lub bezpośrednio na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. - Wojewoda, po weryfikacji wniosków złożonych przez gminy/powiaty, sporządza listę rekomendowanych wniosków do finansowania w ramach Programu (załącznik nr 3 do Programu) i przekazuje ją do Ministra wraz z informacją wojewody dotyczącą środków finansowych z Programu (załącznik nr 2 do Programu), w terminie do dnia 6 października 2023 r.
- Minister zatwierdza zbiorczą listę rekomendowanych wniosków w terminie 30 dni od dnia przekazania Ministrowi wszystkich list rekomendowanych wniosków wojewodów.
„Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”
- Justyna Gawior
- Odsłony: 423
Gmina Solec-Zdrój przystąpiła do programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” - edycja 2023 ”, którego realizatorem jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju. Program finansowany jest ze środków Funduszu
Solidarnościowego. Celem programu jest zapewnienie dostępności do usług asystencji osobistej, tj. wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób niepełnosprawnych.
Gmina pozyskała 500310,00 zł ze środków Funduszu Solidarnościowego, wkład własny 560,00 zł.
Głównym celem programu jest wprowadzenie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla osób niepełnosprawnych zamieszkujących teren gminy Solec-Zdrój.
Limit godzin usług asystencji osobistej zaplanowanych w 2023 roku na 1 uczestnika wynosi nie więcej niż:
- 510 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie
o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną
- 420 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie
o znacznym stopniu niepełnosprawności
- 360 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie
o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.
Obecnie wsparciem osobistego asystenta osoby niepełnosprawnej w ramach programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” - edycja 2023 ” jest 24 osoby.
Szczegółowych informacji na temat programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” - edycja 2023 ” można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju ul. 1 Maja 10, w godz. od 7:00 do 15:00 lub pod nr tel. 413776039 wew. 35.
Ogłoszenie- żywność !
- Justyna Gawior
- Odsłony: 734
OGŁOSZENIE
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Solcu – Zdroju informuje, że od 21.06.2023 r. będzie wydawana żywność dla osób, które otrzymały skierowanie do otrzymania pomocy żywnościowej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 - 2020 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym.
Żywność wydawana będzie w Urzędzie Gminy, ul. 1 Maja 10, 28-131 Solec – Zdrój w następujący sposób: od poniedziałku do piątku od 9.00 do 13.00 z podziałem na sołectwa.
Data - miejscowość
21.06.2023 r. - Magierów, Sułkowice, Zagaje Kikowskie
22.06.2023 r. - Solec- Zdrój, Strażnik, Włosnowice, Zielonki
23.06.2023 r. - Kików, Ludwinów
26.06.2023 r. - Piestrzec
27.06.2023 r. - Zborów, Wełnin
28.06.2023 r. - Piasek Mały, Zagajów, Kolonia Zagajów, Chinków
29.06.2023 r - Świniary, Żuków, Zagórzany
HARMONOGRAM WYPŁAT
- Justyna Gawior
- Odsłony: 489
HARMONOGRAM WYPŁAT ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH i ALIMENTACYJNYCH W OKRESIE ZASIŁKOWY 2022/2023
1. 26 PAŹDZIERNIKA 2022 r.
2. 28 LISTOPADA 2022 r.
3. 21 GRUDNIA 2022 r.
4. 26 STYCZNIA 2023 r.
5. 24 LUTEGO 2023 r.
6. 27 MARCA 2023 r.
7. 26 KWIETNIA 2023 r.
8. 26 MAJA 2023 r.
9. 26 CZERWCA 2023 r.
10. 27 LIPCA 2023 r.
11. 28 SIERPNIA 2023 r.
12. 27 WRZEŚNIA 2023 r.
„Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”
- Justyna Gawior
- Odsłony: 492
Umowy na realizację zadań „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” oraz „Opieka wytchnieniowa” podpisano we wtorek, 21 lutego, w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim w Kielcach. Do naszych samorządów trafiło łącznie ponad 64 miliony złotych. W imieniu Gminy Solec - Zdrój umowę z Wojewodą Świętokrzyskim na realizację zadania w ramach Programu "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" podpisali Wójt Gminy Solec - Zdrój Adam Pałys oraz Skarbnik Gminy Zofia Kopeć . Wysokość środków, które Gmina otrzyma na realizację zadania to 500.310,00 zł.
Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” jest realizowany przez świętokrzyskie samorządy od 2019 roku. W latach 2019-2023 przeznaczono na niego środki finansowe z Funduszu Solidarnościowego w kwocie łącznie 138 milionów 190 tysięcy 995 złotych. Edycja 2023 programu ma na celu zapewnienie dostępności do usług asystencji osobistej, czyli wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób niepełnosprawnych. Do programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” w województwie świętokrzyskim przystąpiły 82 jednostki samorządu terytorialnego – 75 gmin i 7 powiatów. Usługi będzie świadczyć 1739 asystentów. Usługi zostaną przyznane 2 tysiącom 761 osobom.
Podprogram 2021 PLUS
- Justyna Gawior
- Odsłony: 370
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W SOLCU – ZDROJU
informuje, że nadal trwa wydawanie skierowań na artykuły żywnościowe w ramach
Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014- 2020, osoby zainteresowane
prosimy o niezwłoczne zgłoszenie się do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju wraz z kompletem dokumentów potwierdzającym wysokość dochodu rodziny.
Wnioski o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczenie paliwa gazowego w 2023 r.
- Robert Nowak
- Odsłony: 410
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju, informuje, że w Ośrodku Pomocy Społecznej (pokój 3, parter) można składać wnioski o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczenie paliwa gazowego w 2023 r. Powyższe wnioski można składać do 29.02.2024 r., lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych. Refundacja poniesionych kosztów podatku VAT dotyczy gospodarstw domowych, które ogrzewają się gazem i spełniają kryteria dochodowe.
Zwrot otrzymają gospodarstwa domowe spełniające kryterium dochodowe:
- 2100 zł dla gospodarstwa jednoosobowego
- 1500 zł na osobę w gospodarstwie domowym wieloosobowym.
Do wniosku o refundację podatku VAT załącz:
- umowę z przedsiębiorstwem energetycznym wykonującym działalność gospodarczą w zakresie obrotu paliwami gazowymi lub jej kopię,
- fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych przez to przedsiębiorstwo energetyczne oraz
- dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.
Dokumenty do pobrania:
Wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023r.
Klauzula informacyjna.